Așa cum scria Răzvan în acest post, după actualizarea KB3201845 se pare că existau ceva probleme cu conexiunea la internet. Tocmai de aceea cei de la Microsoft au reparat acest bug, cu actualizarea KB3206632.
Eu unul nu am fost afectat de această actualizare deoarece folosesc Linux pe laptopul personal și nu am avut cum să pierd conectarea la Wi-Fi. Deși pare a avea legatură cu articolul lui Răzvan, se pare că problema ce a intervenit după actualizarea KB3201845 – ceva făcea ca DHCP-ul să crape în așa fel încât adresele IP să nu fie alocate cum trebuie. Cei de la Microsoft au fost foarte tăcuți cu privire la bug, ca de obicei, dar au publicat o notificare pe pagina actualizării în cauză în care rugau utilizatorii să restarteze stațiile de lucru afectate.
Referitor la KB3206632, un angajat al Microsoft, John Swift a dezvăluit motivul pentru care device-urile cu Windows 10 pierdeau conectivitatea la internet. Conform acestuia, problema era cauzată de un serviciu care strica DHCP-ul. „Un serviciu care crăpa strica DHCP-ul. Fixul temporar era restartarea stațiilor de lucru (nu închiderea stațiilor de lucru, ci start – power – restart). […] dar actualizarea de astăzi este un fix clar.“
Actualizarea KB3201845 a fost lansată Vineri, însă lansarea actualizării KB3206632 de marți se presupune că rezolvă problema definitiv.
Într-un post pe forumul Comunității Microsoft, sau mai bine spus într-o actualizare a unui post pe forumul Microsoft a fost recunoscută problema pe 8 Decembrie.
„Actualizarea KB3206632 a fost lansată pentru a remedia această problemă. Utilizatorii sunt rugați să urmeze mai întâi pașii de mai jos dacă nu pot efectua conectarea la internet și apoi să instaleze această actualizare. Puteți căuta manual pentru actualizări din Setări -> Actualizări și Securitate -> Actualizare Windows apoi Căutați Actualizări. Uitați-vă apoi în Istoric Actualizări și verificați dacă actualizarea a fost deja instalată. Pentru majoritatea utilizatorilor KB3206632 va fi instalată automat.“ – au declarat cei de la Microsoft.
Adevărata problemă era faptul că nu puteți descărca actualizarea fără conexiune la internet. Chiar dacă ați fi restartat stația de lucru, ceea ce ar fi trebuit să remedieze problema, unii utilizatori au menționat că restartul nu a funcționat pentru ei. Ar fi rămas atunci acordarea unui IP static.
Aveți actualizarea KB3206632 instalată și ne puteți confirma faptul că funcționează corespunzător?