Se dă una bucată laptop Acer Aspire E5-571G-35Z1 (pagină cu drivere producător), una bucată SSD de 120 GB (minim), una bucată caddy (nu mai știu sigur dacă grosimea era de 9 mm sau de 9,5 mm). Cu puțină răbdare reușesc să desfac laptopul și să-i scot hard disk-ul intern de 500 GB. Din experiență am învățat că dacă vreau ca sistemul de operare să pornească de pe SSD, acesta trebuie pus în locul hard disk-ului (probabil pentru că altfel nu se alimentează cu suficient curent, sau nu știu din ce cauză dacă încercam să instalez sistemul de operare și să bootez de pe SSD-ul aflat în caddy, îmi dădea erori).
Acest articol a fost scris în speranța că va ajuta și alte persoane care s-au lovit de problema asta și nu i-au dat de cap.
Problema s-a manifestat în felul următor: după ce am montat SSD-ul în locul hard disk-ului, iar hard disk-ul l-am montat în caddy… și am asamblat laptopul la loc, nu trecea de BIOS (Basic Input/Output System) ci se bloca. Am încercat mai multe variante printre care voi menționa: mutarea hard disk-ului la loc, montarea SSD-ului în caddy – același rezultat; bootarea doar cu SSD-ul sau hard disk-ul normal – bootare cu succes.
M-am apucat apoi să fac actualizare a BIOS-ului la ultima versiune, tot fără succes. Am verificat în BIOS să nu fie vreo limitare hardware – fără succes (nu exista nicio setare de acest gen). Într-un final am montat SSD-ul în locul hard disk-ului și am reușit să îi mai atașez un hard disk de 320 GB și am reușit să trec de BIOS.
Am verificat cele două hard disk-uri folosite de mine, mă refer aici la cantitatea de curent de care aveau nevoie și se potriveau, după cum se poate observa și în poza de mai jos.
Singura mea concluzie ar fi că această configurație nu suportă mai mult de 500 GB. Cum nu aveam încă un SSD de 240 GB să-mi confirme teoria, aceasta este concluzia finală. Laptopul a fost produs în anul 2014 și nu știu sigur dacă pe vremea aia existau limitări hardware de acest gen scrise în BIOS.
V-ați mai lovit și voi de astfel de probleme? Împărtășiți cu noi experiența și dacă ați găsit cauza problemei și eventual o rezolvare.