Microsoft va inchide docs.com pe 15 decembrie 2017

Acum aproape o săptămână, Microsoft a anunțat că va închide serviciul de partajare documente docs.com pe data de 15 Decembrie 2017.

Docs.com a început ca o cooperare între Microsoft și Facebook în Aprilie 2010. A fost creat folosind platforma de aplicații Microsoft Office, și permitea utilizatorilor Facebook să creeze, editeze și partajeze fișiere Microsoft Office.

Microsoft a relansat apoi platforma în anul 2015 . Relansarea a adăugat și mai mult suport, precum sincronizarea fișierelor cu OneDrive, sau comentarea asupra fișierelor online.

Docs.com se va închide

docs.com - anunt oficial

Există chiar și un articol pe website-ul Office care menționează această decizie. Un mesaj de avertizare se poate vedea și la accesarea website-ului docs.com . În articolul respectiv regăsim informații cu privire la schimbările ce vor veni:

  • pe 9 Iunie nu vor mai fi acceptați utilizatori noi. Utilizatorii existenți pot folosi în continuare website-ul ca și până acum.
  • pe 19 Iunie administratorii Office 365 pot migra documentele și fișierele pe OneDrive for Business. Este necesară folosirea unui cont de muncă sau pentru școală.
  • începând cu 1 August funcția de editare și publicare va fi dezactivată. Fișierele pot fi vizualizate sau descărcate.
  • începând cu 15 Decembrie docs.com și tot conținutul acestuia nu va mai fi disponibil.
  • 15 Mai 2018, orice link docs.com ce redirecta către conținutul de pe OneDrive sau OneDrive for Business nu va mai funcționa.

Utilizatorii docs.com se pot loga în continuare între 9 Iunie 2017 și 14 Decembrie 2017 pentru a face un backup al conținutului pe OneDrive. Contul va fi setat numai pe citire o dată ce transferul este efectuat în întregime. Link-urile către documente vor fi redirectate automat către OneDrive.

Pentru backup-ul cu OneDrive, verificați să aveți spațiu suficient. Migrarea se va întrerupe dacă se va atinge limita spațiului disponibil. Riscați astfel pierderi de fișiere și date.

De ce închide Microsoft Docs.com?

Principalul motiv pentru închiderea serviciului de partajare de fișiere online este că Microsoft crede mai mult în SlideShare ca serviciu de publicare a fișierelor Office.

După ce Microsoft a achiziționat LinkedIn, SlideShare s-a alăturat familiei Microsoft și reprezintă platforma ideală pentru publicarea conținutului Word, PowerPoint sau PDF.

Mai mult de atât, Microsoft crede că OneDrive e un serviciu mai bun de partajare a documentelor. (cred și eu, când este vorba despre un serviciu plătit – pentru a avea spațiu suficient)

Ce părere aveți despre decizia celor de la Microsoft? Mie unul, mi se pare că Bilică nu știe cum să mai scoată și el niște bani, motiv pentru care promovează OneDrive și OneDrive for Business. A nu se confunda Google Docs cu Docs.com !

About Daniel

Senior tester înrăit de aplicații (iOS, Android sau web based); scriitor, grafician și programator de ocazie; senior salahor IT - sper că ne vom împrietenii uşor și că-ți vor plăcea articolele TechZip.

Leave a Reply

%d bloggers like this: