Folosește greșelile angajaților ca pe momente sau oportunități de învățare – 3 exemple concrete de probleme și soluțiile găsite

Este destul de dificil să sancționezi oamenii pentru greșelile pe care le fac, din mai multe motive. Mie îmi este cu atât mai greu să recurg la sancțiuni, întrucât compania la care sunt eu șefuț salahor IT nu sancționează pe nimeni niciodată.

Astfel că m-am obișnuit cu ideea și încerc de fiecare dată, în măsura în care pot, să folosesc astfel de întâmplări ca scenarii de învățare. Încerc să îmbunătățesc procedurile și mecanismele interne, pentru a prevedea și evita punctual problemele respective.

În functie de domeniul de activitate, problemele variază, dar modul de gândire este unul universal.

O să dau câteva exemple de probleme mai jos, împreună cu rezolvările găsite. Un fel de studiu de caz.

Scenariu 1:

Angajatul a ajuns la sediul clientului la ora 9, deși nu știa că programul clientului începe la 10. Într-adevăr, e vina angajatului că nu a sunat de dimineață, pentru a confirma intervenția cu clientul.

Ce e de făcut mai departe?

Abordarea constructivă pe termen lung ar fi aflarea programului tuturor clienților, pentru a evita astfel de probleme pe viitor. Dacă o situație se întâmplă o dată și există posibilitatea ca aceasta să se repete, înseamnă și sistemul organizatoric trebuie adaptat pentru a evita pe viitor o astfel de problemă.

Bine, trebuie avertizat și cel care a greșit, dar într-o notă pozitivă, fără sancțiuni. Dacă după ce se îmbunătățește sistemul problema revine, angajatul trebuie sancționat.

Scenariul 2:

S-a apelat la un furnizor de servicii pentru remedierea unei probleme punctuale, dar nu i s-au oferit furnizorului toate informațiile necesare. E vina celui care a furnizat informațiile mai departe, de la nu merge imprimanta la prinde foaia când se printează A3 e cale lungă.

Ce e de făcut mai departe?

Crearea unui sistem prin care nu se vor mai pierde informațiile drum. Lipirea de etichete pe echipamentele defecte, notarea tuturor informațiilor necesare acolo, pentru a nu mai exista probleme de comunicare.

În felul ăsta, se îmbunătățește sistemul intern și evită situațiile similare pe viitor. Dacă situația revine după modificările efectuate, se recurge la sancțiuni.

Scenariul 3:

Angajatul a fost la un client, dar de acolo a trebuit să meargă la un altul fără mașină, iar sculele au rămas la primul client. Problema aici nu este că a lăsat sculele la primul client și că nu le-a cărat pe metrou, ci că se va uita de ele.

Asta se poate evita foarte ușor. De acum înainte, de fiecare dată când se lasă sculele undeva, se anunță superiorul direct în scris, pentru a putea organiza lucrurile în așa fel încât sculele respective să fie recuperate cu prima ocazie.

Dacă se implementează sistemul ăsta, dar nu se respectă, se recurge la sancțiuni.

Cu abordarea asta nu există prea multe probleme, ci situații pentru care încă nu s-au găsit soluții definitive. Chiar dacă acum am dat câteva exemple concrete din domeniul meu de activitate, raționamentul funcționează și pentru alte domenii.

About Razvan

Salahor IT, blogger amator, hater de ocazie, bucătar de garsonieră, fan Linux, băutor de cafea, workaholic ambițios.

Leave a Reply

%d bloggers like this: