Angela Merkel și secretele internetului

Angela Merkel m-a sunat mai devreme și m-a întrebat dacă știu câte ceva despre algoritmul motoarelor de căutare precum Facebook și Google. Din punctul ei de vedere, ar trebui să fie făcut public modul în care Facebook și Google aleg ceea ce văd oamenii online. Nu vreau să fiu cârcotaș, dar voi știți deja că sunt “precin” la cataramă cu Mark Zuckerberg… și cred că nu i-a convenit vreo reclamă d-nei Merkel pe care i-a afișat-o Facebook-ul în timp ce se juca Candy Crush în parlament.

Ceea ce a declarat cancelarul german de fapt este faptul că secretul din jurul algoritmilor folosiți de către platformele online amenință dezbaterea deschisă și totodată fără un control mai mare, mulți ar putea obține o imagine distorsionată sau cenzurată a evenimentelor – lucru ce poate fi în mare parte adevărat.

Pentru publicația germană Der Spiegel, Google și Facebook au decarat totuși că au oferit oamenilor o mulțime de informații cu privire la modul în care au lucrat – unde au oferit informațiile astea, nici eu nu știu, și de regulă sunt omul informat.

Marile platforme de internet, prin intermediul algoritmilor lor, au devenit un ochi de ac, prin care diverse informatii trebuie sa treaga pentru a ajunge la utilizatori. Acesti algoritmi, atunci cand nu sunt transparenti, pot duce la o denaturare a perceptiei noastre asupra informatiilor“, a avertizat Merkel.

Cathy O’neil – un om de știință – a scris pe larg despre funcționarea internă a algoritmilor de date și despre potențialul lor de prejudiciu. Acesta a mai declarat faptul că majoritatea informațiilor pe care Facebook le împărtășește sunt tehnice.

Sunteți de acord cu Angela Merkel? (credit foto)

About Daniel

Senior tester înrăit de aplicații (iOS, Android sau web based); scriitor, grafician și programator de ocazie; senior salahor IT – sper că ne vom împrietenii uşor și că-ți vor plăcea articolele TechZip.

Leave a Reply

%d bloggers like this: