3 mari companii renunţă la aplicaţia de monitorizare

Geofeedia este cunoscută şi a fost promovată drept o aplicaţie de monitorizare pentru forţele de ordine, iar Facebook, Twitter şi Instagram vor tăia accesul la această aplicaţie din cauza unei probleme pe care o are Uniunea Americană pentru Libertatea Civilă (ACLU).

După cum era de aşteptat, Facebook, Instagram şi Twitter ofereau informaţii culese de către aplicaţia de montorizare agenţiilor de poliţie, informaţii desemnate să depisteze protestatari – conform ACLU.

Aplicaţia de analiza a spaţiilor de socializare Geofeedia aduna posturi de pe retelele de socializare cu scopul de monitorizare, iar mai mult de 500 de agenţii de poliţie şi siguranţa naţională o foloseau – au spus cei de la ACLU.

Cei de la Facebook au declarat: „Dezvoltatorul a avut acces numai la datele pe care persoanele au ales să le facă Publice“. Compania care deţine şi Instagram are o politică de confidenţialitate care refuză ca datele de pe respectivele reţele de socializare să fie folosite în motoarele de căutare fără permisiunea utilizatorilor.

Ieri, cei de la Twitter au anunţat că vor suspenda accesul comercial al aplicaţiei Geofeedia pe platforma lor.

Dacă credeam că nu suntem supravegheaţi pe reţelele de socializare, după ceva timp aflăm că nu este chiar aşa.

Cine ştie ce vom mai afla peste câţiva ani?

About Daniel

Senior tester înrăit de aplicații (iOS, Android sau web based); scriitor, grafician și programator de ocazie; senior salahor IT - sper că ne vom împrietenii uşor și că-ți vor plăcea articolele TechZip.

Leave a Reply

%d bloggers like this: